kärlek

kärlek.
något så skört,
något så vackert,
något som är otroligt att kunna känna.
tänk att något så vackert kan såra en så hårt.
vänskapen är den starkaste av alla.
förhållande, pojkvän/flickvän
den kärleken tycks alltid såra mitt hjärta
jag ser på mina vänner och jag blir avundsjuk.
saknar den känslan då man älskar någon och man blir älskad tillbaka.
det är något som är otroligt att kunna ha det så, man är lyckligt lottad.
det är något som är så dyrbart och ömt att de får man inte behandla hur som helst.
folk förstår inte hur ömtåligt det är, dom förstår inte innebörden av orden "jag älskar dig".
orden har blivit något falskt för mig, i alla fall om en kille säger det.
jag vet inte om jag kan lita på att det stämmer.
du sa de säkert till tjejen före mig och innan henne också.
du kmr troligen säga de till nästa tjej och tjejen efter det.
du säger att du aldrig ska lämna mig men vi båda vet sanningen, det kmr ske.
du sa så till tjejen innan mig och tjejen innan dess.
du kmr säga det till tjejen efter mig och tjejen efter det.
säg aldrig att du älskar mig om du inte verkligen gör det.
säg inte att du aldrig kmr lämna mig om du verkligen inte kmr göra det.
hellre sårad av sanningen än att leva lycklig i en lögn.

Kommentarer
Postat av: maggie

kärlek behöver inte alltid vara något fint. man kan även säga jag älskar dig för att skydda någon. kärlek kan vara förödiskt ich lömnskt. du kan älska någon men samtidigt bli sårad. det finns så mycket i kärlek...

2009-05-24 @ 21:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0